Uuel aastal uue hooga – seda lauset on igaüks kuulnud ja vähemalt kord elus ka öelnud. Aga miks kordub siis igal aastal sama muster: jaanuaris täituvad spordiklubid entusiastlike inimestega, kuid juba mõne aja pärast ei viitsi nad end kohale vedada? Alguses lõhutakse suure innuga trenni teha, suure tuhina raugedes aga loobutakse… Mida ette võtta, et aasta alguses antud lubadus hakata trennis käima nii kergelt unustuse hõlma ei vajuks?

Alustada tuleks rahulikult, et keha harjuks trenniga. Edaspidi võiks trennide arvu nädalas suurendada. Kindlasti peaksid treeningud pakkuma mõnusat vaheldust nii kehale kui ka vaimule. Algajatel ja pikemat aega treenimata inimestel oleks hea konsulteerida personaaltreeneri või sümpaatse rühma­treeneriga, kes annab nõu ning on rõõmuga abiks. Spordiklubide tunniplaanist leiab suurel hulgal rühma-, jõusaali- ja personaaltreeninguid, seega ka kõige nõudlikuma maitsega spordisõber peaks sobivaimad leidma. Kindlasti soovitan proovida eri treeninguid ja mitte jääda kinni eelarvamustesse, et üks või teine tund küll mulle ei sobi või on vaid meestele või naistele mõeldud. Alguses võimatuna näiv trenn võib lõpuks lemmikuks saada!

Kui oled juba pikemat aega soovinud spordiklubiga liituda, aga kardad, et äkki sul pole piisavalt moodsaid trenniriideid, või muretsed, et oled kehakaalu poolest veidi kopsakam, siis unusta kõik see ja astu esimene samm: tule lihtsalt kohale. Usu mind, keegi ei tegele teise treenija spordivarustuse või kehakaalu üle juurdlemisega, sest kõik on iseenda treeninguga piisavalt ametis. Võib-olla olid inimesel sinu kõrval just samasugused hirmud nagu sinul ja ta lükkas esimest treeningut samuti edasi.