Püsi terve!

Kui ajakirjapiltidel tundub talv tihti tõeliselt maaliline, siis reaalsus on sageli midagi muud: kuiv nahk, tilkuv nina, kontoris levivad pisikud… Ära nende pärast enam muretse – poputa end õigesti ja püsid tervena.

Imevürts. Eksootilises kurkumis ehk kollajuures sisalduvad ained aitavad parandada tuju, reguleerida veresuhkrutaset, vähendada põletikke ja valu. Samuti on vürts kasulik köha korral. Valmista endale üks tervislik talvejook. Sega teelusikatäis kurkumit keeva veega, vala sellele (mandli)piima ning lisa kaneeli ja mett.

Mis trenn? Õues on märg, külm ja tuuline. Pole vist raske otsustada, kas jääda koju või minna trenni. Homme on ka päev… Stopp! Kui sa ei viitsi pakase või vihma kätte minna, siis ava Youtube ja tee kas või pidžaamas trenni. Mõne aasta eest läbi viidud terviseuuringust selgus, et tõenäosus haigeks jääda väheneb 50%, kui püsid ka külmal ajal aktiivsena. Ja nüüd jalutama!

Söö õigesti. Vaarita suppe ja hautisi, mis on tulvil kasulikke aineid ning hoiavad sind seesmiselt soojana. Sinu sõber on näiteks kartul, mis sisaldab immuunsüsteemi tugevdavat C- ja B6-vitamiini, muskaatkõrvits, mis on tulvil kaaliumi, lehtkapsas ning muidugi tsitruselised. Ja kas teadsid, et ühest apelsinist saad päevase C-vitamiini annuse?

Palun peeti!

Kas teadsid, et selle magusamaitselise mugula koostis on veelgi muljetavaldavam kui värv? Peedist leiab kamaluga kiudaineid ja vitamiine. Lausa nii palju, et punapeet pääseb 10 kõige antioksüdandirikkama juurvilja hulka.

100grammine peet annab umbes 43 kalorit. See vili on rasvavaba ning suurepärane C-vitamiini, kaaliumi, kaltsiumi, raua, mangaani ja foolhappe allikas. Peedi söömine pole hea mitte ainult verele, vaid ka kolesteroolitasemele, vererõhule ja võhmale. Just nii – juurikas sisalduvad nitraadid mõjuvad soodsalt vastupidavusele spordisaalis.