Kas tunned vahel, kuidas keset tööpäeva on energiatase vabalangemises ja silm vajub kinni? Või oled sageli leidnud end kontorilaua taga näksimas saiakest, mille järele tegelikult polegi isu? Lihtsalt see tegevus rahustab närve ja polegi suurt vahet, mis täpselt sõrmede vahele satub. Õhtul koju jõudes oled näljane kui hunt ning kugistad alla mitme­­käigulise õhtusöögi. Hiljem jätkad näksimis­maratoniga ja oled avan-külmkapiukse-vaatan-tühja-pilguga-võtan-midagi-režiimis. Tuleb tuttav ette?

Olgem ausad – unustame kiirel tööpäeval sageli tervisliku lõunaeine tähtsuse ja söömise. Oleme õppinud eirama näljasignaale ja sööme alles siis, kui keha lausa karjub toidu järele. Sellisel hetkel on aga keeruline teha tarka valikut ja ahvatlevam tundub alati tass kohvi või kiirelt tarbitav saiake.

Teadlikke toiduotsuseid on lõuna ajal keeruline teha, kui ka hommikusöök on kiirustades või planeerimatuses puudulikuks jäänud. Tassi kohviga ärkamine võib olla mõnus rituaal, aga kui sinna kõrvale ei tule täisväärtuslikku söögipoolist, siis jätame keha tegelikult nälga. Mõtle toidukordadest kui püramiidist – hommikul kõht korralikult täis, lõunal keskmine kogus ja mida rohkem õhtu poole, seda väiksemaks võiksid portsjonid minna. Kui süüa hommikul korralik hommikueine (puder, omlett, täisteravõileib, puuviljad), siis on ka päeval lihtsam paremaid otsuseid langetada – üks põhjustest on kindlasti stabiilsem veresuhkrutase.

Lõunasöök tähendagu ka tegelikku pausi töös. Pause peaksid ka muidu tegema iga tunni tagant, need aitavad kaasa produktiivsusele. Lisaks säästab mõneminutiline sirutamine kord tunnis kaugemas plaanis meie tervist (50% väiksem tõenäosus südamehaiguste tekkeks). Seda enam tuleb mõelda, kui kasulik on meie kehale ja vaimule rahulik lõunasöögipaus. Eemaldu töökeskkonna virvarrist ja lihtsalt naudi head toitu.