Kui mehed satuvad liiklusõnnetusse peamiselt selle­pärast, et hindavad oma võimeid üle ja on liiga enesekindlad, siis naised, vastupidi, maksavad lõivu enesekindluse puudumisele. Naiste põhjustatud intsidendid on enamasti kergemat sorti: kokkupõrked väikesel kiirusel, eksimused manöövritel, ees peatunud sõidukile otsasõidud. Kui veel mõni aeg tagasi tõid eksperdid välja, et naisjuhtide “kõksud” võib panna otsustusvõimetuse ja otsusega viivitamise arvele, siis praegu on üheks põhjuseks tähelepanematus, milleni omakorda viib roolis kõrvaliste asjadega tegelemine. Meikimine, nutiseadme kasutamine, auto info­lusti näppimine, tagaistmel rahutult vimpleva lapse või loomaga tegelemine on kõik ühtviisi ohtlikud tegevused. Ja kui siia lisada pidevalt kuklas tiksuv ebakindlus, on tulemuseks eluohtlik kombo. Piisab ühest mahamagatud liiklusmärgist ja kahest sekundist teele mittevaatamisest, kui jama on käes.
On veel teinegi huvitav erinevus nais- ja meesautojuhtide, täpsemalt nende sõidukite vahel. Kõik autoteeninduste juhid räägivad nagu ühest suust (aga väga vaikselt ja piinlikkust tundes), et naiste autod on meeste omadega võrreldes halvemas seisukorras ja räpasemad. Põhjenduseks toovat naised, et auto on sõitmiseks ning aega (ja raha) selle pesemiseks ja hooldamiseks lihtsalt ei ole. Hooldamata auto on kehvemal juhul potentsiaalne taparelv liikluses, üldises plaanis rahakoti õudusunenägu – müüma hakates ei pruugi ostjat leida, auto kordategemine läheb aga kõvasti maksma, sest iga vahelejäänud korraline hooldus mõjub sõiduki tervisele laastavalt.
Kõik, kes suhtuvad autosse kui sõpra ja teekaaslasesse, ilmselt alljärgnevaid soovitusi lugema ei peakski, sest lähedase eest hoolitsemine on ju iseenesestmõistetav. Samas, ega kordamine mööda külgi maha ei libise, sestap sõidame!

Hoia hooldusraamat käeulatuses


Digilooga sarnanev üldine andme­baas ja äpikujuline hooldusraamat, mis muu hulgas saadab omanikule automaatse teavituse, kui käes on aeg autoga teenindusse sõita, on veel prototüübi faasis. Plinkiva äpi saabumiseni tuleks paber­kandjal hooldusraamat siiski käeulatuses hoida ja seda aeg-ajalt ka vaadata.
Korralikult täidetud hooldusraamatus on kirjas kogu auto ajalugu: kes, millal, mismoodi ja millega on teinud korralised õlivahetused, kontrollinud kulu­osad, milline on läbisõit. Kui hooldad autot margi­esinduses, on neil see ajalugu olemas ka elektrooniliselt ning seda saab edastada kas uuele ostjale või teenindusele, kui juhtud näiteks elukohta vahetama.