Eesti luksusbrändi Shishi sisus­tus­elemendid on trendide suuna­näitajaks rohkem kui seitsmekümnes riigis üle maa­ilma. Brändi kollektsioonid panevad paika ettevõte asutajad Linda Johnsen, Mart Haber ja Taivo Piller. “Ega me abso­luutse tõe kuulutamisele ei pretendeeri. Teeme seda, mis just praegu õige tundub ja meid ennast köidab. Kui see klienti­dele korda läheb, on super,” lausub disainer Taivo Piller, kelle sõnul eristab Shishit teis­test sisustus­brändidest kollekt­sioonide terviklikkus, küpsus ja detailirohkus.

Kollektsiooni tegemist alustatakse kaks aastat enne esitlust. “Sisekujunduses toimuv mõjutab meid kindlasti kõige rohkem,” räägib mees. Tema sõnul on tänavu moes külluslik kaunistamine. “Jõu­lude fookuses on vormide ja värvide rohkus ning lopsakus. Toonidest on moes punane, kuldne ja roheline.” Aastaid domineerinud valge on jäänud tagaplaanile. “Vaadatakse pigem ajalukku ja kasutatakse palju figuratiivseid ehteid. Eks kõik meie ümber tuleb ringiga tagasi. Mini­malistlik, pigem-vähem-kui-rohkem-tsükkel oli päris pikk. Nii värvi kui ka vormi puhul soovitakse nüüd vahelduseks vastandit.”

Ega kodukaunistamine pole lihtne töö, kinnitab ka Piller ise, nentides, et algaja peab silmas pidama mitmeid detaile. “Nii toonide, proportsioonide kui ka materjalide omavahelist sobivust. Elu on näidanud, et kõige keerulisem on teostada üht selget mõtet. Ideid on pigem palju, aga kui need kõik ühte kompositsiooni kokku panna, siis tavaliselt ilusat asja ei sünni. Kodukaunistamine on nagu kokkamine: kui kõik laual olevad komponendid kokku segada, siis maitsvat toitu naljalt ei saa.”

Pähklipureja aasta

Kui Shishi kollektsioone valmistatakse kaks aastat ette, siis Kaubamaja jõulu­kampaaniaks ning kaupade sisseostuks valmistutakse aasta. “Lähtume jõulutrendide puhul eelkõige sellest, mis toimub laias maailmas. 2018. aasta kaubad valisime välja aasta alguses toimunud ülemaailmsel tuntud jõulumessil,” räägib Kauba­maja jõuluprojekti juht Margot Meus.

Tänavusteks pühadeks on Kaubamaja ammutanud inspiratsiooni minevikust: “Vintaažihõngu on tunda nii sisekujunduselementides kui ka tavapärasest suuremates jõuluehetes. Kasutusel on palju klassikalisi jõulutoone ning ehetes on märgata kerget kitši,” kirjeldab Meus. “Valikus on lustakaid ja värviküllaseid ehteid ning lõbusaid mustreid, mis ammutavad inspiratsiooni muinasjuttudest. Võtmesõnad on lapselik rõõm ja mängulisus.”

Kui Shishi jätab sel aastal valge värvi tagaplaanile, siis Kaubamaja uues kollektsioonis on ka teine suund, kus klassi­kaline jõulutoon on oma koha leidnud. “Teise kandva teemana on Kaubamaja fookuses trend, mis toob esile luksusliku valge värskuse ja salapära. N-ö säten­dava unistuse suuna ehete juures on kasutusel glamuur­seid õhkõrnu udusulekesi ja ornamentikat,” iseloomustab Meus.

Selle aasta tähtsaim jõulu­kaunistus on tema sõnul Ernst Theodor Amadeus Hoffmanni muinasjutust tuntud Pähkli­pureja. “Kaubamajast leiab sellel aastal endale sobiva Pähkli­pureja nii klassika austaja kui ka humoorikama nägemusega kodusisustaja. Valikus on nii raamatust teada punakuubedes mehikesi kui ka hõberüüs Pähklipurejaid.”